• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-

Thema Blog

13-06-2014

Mans genoeg!

Wist je dat bijna drie miljoen Nederlandse vrouwen uit alle lagen van de bevolking in een financieel kwetsbare positie zitten … Het is dus echt hard nodig dat meer vrouwen een baan krijgen en het aantal vrouwen in topfuncties omhoog gaat. Bovendien: het verschil in beloning tussen mannen en vrouwen moet verdwijnen. Dat staat in een resolutie die het Europees Parlement in maart 2011 heeft aangenomen.
Lees meer
13-06-2014

Ho, halt stop!

Tot voor kort ging ze al smoezen verzinnend door haar werkende leven. Vragen van collega’s waarop ze geen ‘nee’ durfde te zeggen, pareerde ze met excuses en ontwijkingen.
Lees meer
13-06-2014

Van doe-stand naar zijn-stand met mindfulness

Je kunt geen tijdschrift of krant openslaan of er staat wel een artikel in over mindfulness. Ook in de boekhandels staan de schappen vol over dit onderwerp. Om mindfulness, een uit het boeddhisme overgenomen stroming, hangt een zweem van mystiek en zweverigheid.
Lees meer
13-06-2014

Laat los

De hele dag worden we bekogeld met boodschappen die indirect zeggen dat we niet goed genoeg zijn. De reclame die zegt dat je slank wordt van een bepaald product en daarmee impliceert dat je te dik bent. De glossy tijdschriften: alles wat je van de pagina’s tegemoet spettert, is jong, glamourous en strak. Dat dat allemaal gefotoshopt is, vergeten we voor het (on)gemak maar even.
Lees meer
13-06-2014

Irrationele gedachten: hoe hou je ze in toom?

Het gezegde de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest is maar al te waar. Rampdenken. We betrappen er onszelf allemaal wel eens op …
Lees meer
13-06-2014

En nu ik!

We leven in een maatschappij waarin het lijkt dat wie het hardst roept, het eerst aan de beurt is. Maar assertief zijn betekent niet onmiddellijk een grote mond op zetten als iets je niet aanstaat. Assertief zijn betekent wel: opkomen voor jezelf, zonder de ander daarbij nodeloos te kwetsen.
Lees meer
13-06-2014

Enneagram & NLP: twee krachtige en effectieve instrumenten

13-06-2014

Bewuste keuzes maken

Herken je dit? Je staat in de boekhandel en hebt een boek in je handen. Je denkt: Leuk boek, dat ga ik kopen. Maar net als je op weg bent naar de kassa, komt er een andere gedachte op die zegt: ‘Heb je dat nou wel nodig? Er ligt thuis nog zó’n stapel ongelezen boeken naast de bank. Ga die eerst maar eens lezen voor je weer een nieuw boek koopt.’
Lees meer
13-06-2014

Bereiken wat je wilt

Bereiken wat je wilt, heeft alles te maken met beïnvloeden. Iedereen heeft invloed en wordt beïnvloed door anderen. Het is de kunst om dit ‘spel’ van beïnvloeden te begrijpen en ermee te kunnen en durven spelen. Gedrag roept gedrag op, een aanval lokt verdediging uit, een compliment een lach, met die wetenschap begint het.
Lees meer
13-06-2014

Het Relatiespel

'Prachtig spel voor relatie-onderhoud' is het oordeel van relatiecoach Leonie Linssen (www.liefdedelen.nl). Zij testte voor Thema Het Relatiespel.
Lees meer
13-06-2014

Hoe haal ik het beste uit mezelf?

Alles uit het levenhalen wat er in zit. Weten wie je bent, wat je wilt, wat je kunt en wat bij je past. Meer sturing geven aan je leven. Meer zelfvertrouwen. Minder stress en minder piekeren. Makkelijker communiceren. Je persoonlijkheid ontdekken en ontwikkelen. Wie wil dat nu niet?
Lees meer
13-06-2014

Van graaierig naar groen

Halogene minioventjes, elektrische schuimkloppertjes, kaasmolentjes, automatische blikopeners, kruimeldieven, haarstraighteners, aqualaser vloermoppen, popcornmachines, steamblasters … Staat jouw huis ook zo tjokvol met ‘nuttige’ gadgets?
Lees meer
13-06-2014

Een zonnige kijk op het leven hebben

13-06-2014

Wat is de kleur van de wind?

Meditatie wordt tegenwoordig vaak ingezet als middel tegen stress. Het zit allang niet meer in het alternatieve, softe circuit, ook het bedrijfsleven huurt coaches in om mensen te begeleiden en meditatietechnieken aan te leren.
Lees meer
13-06-2014

Pitch je product

Wat lever jij voor product? Dat moet je feilloos aan je potentiële klanten kunnen uitleggen.
Lees meer
13-06-2014

Klantgerichte telefoontips

Tips voor klantgericht telefoonverkeer!
Lees meer
13-06-2014

Focus op fans

Als een merk zich wil onderscheiden, moet het opmerkelijk, authentiek en interessant zijn. Want wat bijzonder is, is de moeite waard om over te praten. Wanneer een merk verrast, verleidt, boeit en bindt, creëert het trouwe fans. Dat is de visie die Wil en Yara Michels uitdragen in hun boek Focus op fans.
Lees meer
13-06-2014

Don't make me think

Steve Krug is een begrip in de internetwereld. Zijn boek Don’t make me think is de bijbel voor iedereen die zich professioneel met websites bezig houdt. Simpelweg omdat het de gebruiker, dus de klant, centraal stelt. Want als er voor die klant ook maar iets onduidelijk is op je site, is hij weg. Hoog tijd dus dat dit enorm succesvolle boek, en zijn opvolger, in het Nederlands vertaald werden.
Lees meer
13-06-2014

De grootste vooroordelen over verkopers

Wetenschappers zijn verstrooid, bestuurders van grote bedrijven zijn zakkenvullers en verkopers zijn tot in de puntjes verzorgde aalgladde slijmjurken. Vooral dit laatste beroep heeft het flink te verduren als het om vooroordelen gaat.
Lees meer
13-06-2014

Klanten hebben de regie in handen

De laatste jaren is er nogal wat veranderd in de manier waarop organisaties zaken doen en marketing bedrijven. Klanten krijgen het steeds meer voor het zeggen. Ze willen het gevoel hebben dat een bedrijf oprechte aandacht, interesse en respect voor hen heeft.
Lees meer
13-06-2014

Klanten laten zich niet langer in de luren leggen...

... door slimme marketingcampagnes. Als de ervaringen van klanten niet stroken met de gecreëerde verwachtingen, haken ze massaal af. Beleving en  verbondenheid met een merk worden in toenemende mate bepaald door wat andere klanten te zeggen hebben over een bedrijf tijdens informele gesprekken en op internet (forums, weblogs, sociale netwerken). De traditionele marketinginvalshoek is in de huidige ‘2.0 maatschappij’ niet meer effectief.
Lees meer
13-06-2014

Tips voor professioneel argumenteren

Managers en adviseurs willen resultaten met mensen boeken. De formele macht die de manager wel, maar de adviseur niet heeft, is meestal niet voldoende om je doelen te bereiken. Medewerkers en collega’s zijn tegenwoordig vaak goed opgeleid en redelijk assertief. Mensen willen zinvol, maar ook prettig werken en wensen maximale vrijheid bij de wijze waarop zij afgesproken resultaten willen realiseren.
Lees meer
13-06-2014

Transitie: lessen uit de kapsalon

13-06-2014

Leiderschap 2010+

De traditionele powermanager is aan vervanging toe. Nederland wil leidinggevenden die hun mensen vertrouwen en energie geven. De ideale manager heeft een ethische visie, stimuleert en faciliteert zijn medewerkers en laat zo talenten groeien en bloeien. Wat zou het mooi zijn als elke manager een talentmanager wordt.
Lees meer
13-06-2014

Kleur bekennen

De sfeer op de werkvloer wordt bepaald door de openheid van de mensen die er werken. Door de omgangsvormen die er heersen en de normen en waarden van de medewerkers.
Lees meer
Copyright 2019 - Sitemap - Cookie instellingen