• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-

Thema Blog

13-06-2014

Enneagram & NLP: twee krachtige en effectieve instrumenten

13-06-2014

Bewuste keuzes maken

Herken je dit? Je staat in de boekhandel en hebt een boek in je handen. Je denkt: Leuk boek, dat ga ik kopen. Maar net als je op weg bent naar de kassa, komt er een andere gedachte op die zegt: ‘Heb je dat nou wel nodig? Er ligt thuis nog zó’n stapel ongelezen boeken naast de bank. Ga die eerst maar eens lezen voor je weer een nieuw boek koopt.’
Lees meer
13-06-2014

Bereiken wat je wilt

Bereiken wat je wilt, heeft alles te maken met beïnvloeden. Iedereen heeft invloed en wordt beïnvloed door anderen. Het is de kunst om dit ‘spel’ van beïnvloeden te begrijpen en ermee te kunnen en durven spelen. Gedrag roept gedrag op, een aanval lokt verdediging uit, een compliment een lach, met die wetenschap begint het.
Lees meer
13-06-2014

Het Relatiespel

'Prachtig spel voor relatie-onderhoud' is het oordeel van relatiecoach Leonie Linssen (www.liefdedelen.nl). Zij testte voor Thema Het Relatiespel.
Lees meer
13-06-2014

Hoe haal ik het beste uit mezelf?

Alles uit het levenhalen wat er in zit. Weten wie je bent, wat je wilt, wat je kunt en wat bij je past. Meer sturing geven aan je leven. Meer zelfvertrouwen. Minder stress en minder piekeren. Makkelijker communiceren. Je persoonlijkheid ontdekken en ontwikkelen. Wie wil dat nu niet?
Lees meer
13-06-2014

Van graaierig naar groen

Halogene minioventjes, elektrische schuimkloppertjes, kaasmolentjes, automatische blikopeners, kruimeldieven, haarstraighteners, aqualaser vloermoppen, popcornmachines, steamblasters … Staat jouw huis ook zo tjokvol met ‘nuttige’ gadgets?
Lees meer
13-06-2014

Een zonnige kijk op het leven hebben

13-06-2014

Wat is de kleur van de wind?

Meditatie wordt tegenwoordig vaak ingezet als middel tegen stress. Het zit allang niet meer in het alternatieve, softe circuit, ook het bedrijfsleven huurt coaches in om mensen te begeleiden en meditatietechnieken aan te leren.
Lees meer
13-06-2014

Pitch je product

Wat lever jij voor product? Dat moet je feilloos aan je potentiële klanten kunnen uitleggen.
Lees meer
13-06-2014

Klantgerichte telefoontips

Tips voor klantgericht telefoonverkeer!
Lees meer
13-06-2014

Focus op fans

Als een merk zich wil onderscheiden, moet het opmerkelijk, authentiek en interessant zijn. Want wat bijzonder is, is de moeite waard om over te praten. Wanneer een merk verrast, verleidt, boeit en bindt, creëert het trouwe fans. Dat is de visie die Wil en Yara Michels uitdragen in hun boek Focus op fans.
Lees meer
13-06-2014

Don't make me think

Steve Krug is een begrip in de internetwereld. Zijn boek Don’t make me think is de bijbel voor iedereen die zich professioneel met websites bezig houdt. Simpelweg omdat het de gebruiker, dus de klant, centraal stelt. Want als er voor die klant ook maar iets onduidelijk is op je site, is hij weg. Hoog tijd dus dat dit enorm succesvolle boek, en zijn opvolger, in het Nederlands vertaald werden.
Lees meer
13-06-2014

De grootste vooroordelen over verkopers

Wetenschappers zijn verstrooid, bestuurders van grote bedrijven zijn zakkenvullers en verkopers zijn tot in de puntjes verzorgde aalgladde slijmjurken. Vooral dit laatste beroep heeft het flink te verduren als het om vooroordelen gaat.
Lees meer
13-06-2014

Klanten hebben de regie in handen

De laatste jaren is er nogal wat veranderd in de manier waarop organisaties zaken doen en marketing bedrijven. Klanten krijgen het steeds meer voor het zeggen. Ze willen het gevoel hebben dat een bedrijf oprechte aandacht, interesse en respect voor hen heeft.
Lees meer
13-06-2014

Klanten laten zich niet langer in de luren leggen...

... door slimme marketingcampagnes. Als de ervaringen van klanten niet stroken met de gecreëerde verwachtingen, haken ze massaal af. Beleving en  verbondenheid met een merk worden in toenemende mate bepaald door wat andere klanten te zeggen hebben over een bedrijf tijdens informele gesprekken en op internet (forums, weblogs, sociale netwerken). De traditionele marketinginvalshoek is in de huidige ‘2.0 maatschappij’ niet meer effectief.
Lees meer
13-06-2014

Tips voor professioneel argumenteren

Managers en adviseurs willen resultaten met mensen boeken. De formele macht die de manager wel, maar de adviseur niet heeft, is meestal niet voldoende om je doelen te bereiken. Medewerkers en collega’s zijn tegenwoordig vaak goed opgeleid en redelijk assertief. Mensen willen zinvol, maar ook prettig werken en wensen maximale vrijheid bij de wijze waarop zij afgesproken resultaten willen realiseren.
Lees meer
13-06-2014

Transitie: lessen uit de kapsalon

13-06-2014

Leiderschap 2010+

De traditionele powermanager is aan vervanging toe. Nederland wil leidinggevenden die hun mensen vertrouwen en energie geven. De ideale manager heeft een ethische visie, stimuleert en faciliteert zijn medewerkers en laat zo talenten groeien en bloeien. Wat zou het mooi zijn als elke manager een talentmanager wordt.
Lees meer
13-06-2014

Kleur bekennen

De sfeer op de werkvloer wordt bepaald door de openheid van de mensen die er werken. Door de omgangsvormen die er heersen en de normen en waarden van de medewerkers.
Lees meer
13-06-2014

Klantgerichte basishouding

Vraag iemand hoe hij met een klant omgaat en hij zal zeggen: 'De klant is koning'. Maar hoe behandel je deze 'koning' nu in de praktijk? Want, behalve dat hij koning is, komt een klant natuurlijk altijd van rechts ... Maar ken je alle 'klantverkeersregels' nog wel?
Lees meer
13-06-2014

Wat zijn jouw tijdvreters?

Door inzicht te hebben in wat jou veel tijd kost op een dag, kun je tijd besparen. Kijk maar eens in de onderstaande tabel en geef aan of deze tijdvreters ook jouw effectiviteit belemmeren!
Lees meer
13-06-2014

Wat moet ik toch met Gerard

Elke leidinggevende ervaart dat het in de praktijk soms niet meevalt om een club mensen aan te sturen. Er zit er altijd wel eentje in het team van wie je denkt: Het loopt niet lekker. Wat doe ik toch verkeerd? Er is een manier om daar achter te komen.
Lees meer
13-06-2014

Uw toegevoegde waarde als manager?

Het begrip ‘manager’ is aan inflatie onderhevig en vertoont alle kenmerken van een containerbegrip. U kunt er alle kanten mee uit. De oorsprong van het woord ‘manager’ ligt waarschijnlijk in de wereld van de Franse paardensport. De manager is daar vanouds le soigneur d’un champion: de verzorger van een kampioen. Hij zorgt ervoor dat het paard onder ideale condities kan leven om tot optimale prestaties te komen.
Lees meer
13-06-2014

Lekker lachen in de sessies...

Hoe zou het voor je zijn als jij elke cliënt met nieuwsgierigheid tegemoet zou kunnen treden? En om weerstand en verzet voor je te laten werken? Hoe lijkt het je om eens lekker te kunnen lachen in de sessies, niet ten koste van, maar mét je cliënt?
Lees meer
13-06-2014

Kun je een eekhoorn laten zwemmen?

Copyright 2018 - Sitemap - Cookie instellingen