• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-
  • Gratis jubileumkalender
Terug naar het overzicht

Klantgerichte telefoontips

1) Neem zo snel mogelijk de telefoon op. Na drie keer overgaan (15 seconden) begint bij de klant een gevoel van ‘wachten’. Als je met andere zaken bezig bent en niet door de telefoon gestoord wilt worden, schakel dan – in overleg – je telefoon door naar een collega.

2) Neem de telefoon op met de hand waarmee je niet schrijft. Dan kun je tijdens het gesprek aantekeningen maken van het gesprek.

3) Zit ontspannen en rechtop. Als je onderuit zit of in elkaar gedoken, heeft dat een effect op je stemgeluid.

4) Stop andere bezigheden wanneer je de telefoon opneemt.

5) Let op je stemgebruik: hoorbaar, rustig en duidelijk, en – natuurlijk – vriendelijk.

6) Benader de klant persoonlijk: ‘Goedemorgen, je spreekt met (organisatie/afdeling/naam). Waar kan ik mee helpen?’.

7) Tutoyeer niet ongevraagd.

8) Bedenk regelmatig een nieuwe openingszin. Wanneer je steeds dezelfde zin gebruikt, kan dat ‘automatisch’ en daarmee onpersoonlijk klinken.

Uit: Een klant komt altijd van rechts

Wil je meer lezen over klantgerichtheid kijk dan eens bij:
- Verstand van de klant
- Als jij de klant was

 
Copyright 2017 - Sitemap