• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-
  • Gratis jubileumkalender
Terug naar het overzicht

Pitch je product

Wat lever jij voor product? Dat moet je feilloos aan je potentiële klanten kunnen uitleggen. Je presenteert jezelf en je organisatie en geeft antwoord op de volgende vier vragen. Je doet dat in zo’n 60 woorden:

1. Wie help ik met mijn oplossing?
2. Voor welk probleem heb ik een oplossing?
3. Waaruit bestaat die oplossing?
4. Wat levert mijn oplossing op?

Je antwoorden op deze vier vragen zijn de ideale basis voor jouw korte verkooppresentatie, je ‘pitch’. In je pitch leg je kort en krachtig uit wat jouw werkzaamheden zijn. Door je pitch paraat te hebben, kun je deze enthousiast brengen. Ook voorkom je aarzelingen bij je uitleg en een te gedetailleerde toelichting op je werkzaamheden.

Heb jij meerdere producten? Schrijf dan ook meerdere pitches. Stem het niveau en de inhoud van je pitch af op je gesprekspartner. Soms is dat een vakbroeder, soms is dat een leek. De structuur van je pitch blijft hetzelfde.

Voorbeeld accountmanager printers:
Ik help de klant bij het in kaart brengen van zijn totale documentenstroom. Ook maak ik alle afdrukgerelateerde kosten inzichtelijk. Daarnaast adviseer ik de klant hoe hij slimmere documentoplossingen kan toepassen en adviseer ik over de aanschaf van kopieerapparaten en printers. Klanten zijn vaak blij als ze na afloop met nieuwe apparaten zowel sneller als goedkoper werken!

Voorbeeld taaltrainer:
Ik ben econoom en trainer taal- en schrijfvaardigheid in de zakelijke dienstverlening. Ik kan ingewikkelde teksten over economische en financiële zaken in helder Nederlands formuleren, én ik kan mijn deelnemers leren dat ook te doen.

Uit de waaier: Acquisitie op zak

Wil je meer lezen over salesmanagement? Kijk dan ook eens bij:
De kracht van zacht
Als warme broodjes
Met gepaste trots
Copyright 2017 - Sitemap