• Levertijd 2-3 werkdagen
25,99

Big bang disruption

strategisch omgaan met disruptieve innovatie

9789047007678
Gratis verzending
EUR 25.99 9789047007678 25,99
  • Levertijd 2-3 werkdagen
  • Klanten geven THEMA een 9.3/10

Samenvatting

Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name de bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele boekhandel en uitgeverij ondermijnt. Een gevestigd bedrijf is echter niet automatisch gedoemd bij de komst van een nieuwe speler in de markt. In dit boek geven de auteurs twaalf strategieën om een aanval van een nieuwkomer te pareren of voor te zijn. In de traditie van Michael Porter en Clayton Christensen beschrijft dit boek het nieuwe paradigma voor bedrijfsstrategie en is daarmee een must voor ondernemers, marketeers en bedrijfseconomen.

Over de auteur

Larry Downes (Auteur)

Paul Nunes (Auteur)

Daniel Lagin (Illustrator)

Specificaties

Auteur(s) Larry Downes, Paul Nunes, Daniel Lagin, Elles Assink-Kroon
ISBN 9789047007678
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Gewicht 436 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 14-10-2014
Afmeting 231 x 149 x 22 mm
Aantal bladzijdes 300