• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
25,-

Good to great

waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet

9789047093848
Jim Collins (Auteur)
Wereldwijde bestseller over wat je kunt leren van succesvolle bedrijven
Onderwerp: Leiderschap
  • Wereldwijde bestseller over wat je kunt leren van succesvolle bedrijven
Gratis verzending
EUR 25.00 9789047093848 25,-
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

  • Wereldwijde bestseller - meer dan een miljoen exemplaren verkocht
  • Wat onderscheidt succesvolle bedrijven van hun concurrenten?
  • Tijdloze factoren voor succes
Jim Collins heeft met Good to Great een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie van de afgelopen decennia. Nu is er eindelijk de Nederlandstalige editie.

Van 'good' naar 'great'
Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'.
Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren?

Principes - tijdloze factoren voor succes
Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes - geen hypes.

Voor al deze bedrijven geldt:

1 het leiderschap bevindt zich op niveau 5 (dienstbaar);
2 ze werven de juiste mensen;
3 ze zien de harde feiten onder ogen, maar blijven vertrouwen op succes;
4 ze vinden een antwoord op drie afbakeningsvragen: wat kunt u het best, waar gelooft u ¿t meest in en wat is cruciaal voor uw economisch voortbestaan?;
5 ze zorgen voor een gedisciplineerde organisatiecultuur;
6 ze hechten groot belang aan technologie, maar zijn daarin selectief;
7 ze werken gestaag en volhardend, zonder revolutionaire doorbraken.

Over de auteur

Jim Collins (Auteur)

Jim Collins is adviseur van succesvolle bedrijven: hoe ze groeien, excelleren en hoe goede bedrijven 'great' worden. Collins werkte voor senior directieleden en CEO's van meer dan honderd ondernemingen. Ook was hij werkzaam in de sociale sector.

Jim Collins is afgestudeerd in business administration en wiskunde aan de Stanford University. Bovendien heeft hij diploma's gehaald aan de University of Colorado en de Peter F. Drucker Graduate School of Management (Claremont Graduate University).

Specificaties

Auteur(s) Jim Collins, Ypie Veenstra
ISBN 9789047093848
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Gewicht 478 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 01-05-2010
Afmeting 229 x 149 x 27 mm
Aantal bladzijdes 284