Kopen bij thema.nl
Welke betaalmethoden zijn er?
Thema.nl heeft alle betaalprocessen uitbesteed aan Buckaroo Online Payment. Je kunt op de volgende manieren betalen:
  • Met iDEAL. Je handelt meteen tijdens het bestelproces de betaling af bij je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet-betaalomgeving, met de specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
  • Met Afterpay. 
  • <verder aanvullen>

Na je bestelling ontvang je een digitale factuur op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. 
Moet ik een account aanmaken?
Om een bestelling te doen op thema.nl hoef je geen account aan te maken. Om het product te kunnen leveren dien je wel het afleveradres in te voeren. Om onnodige vertraging van je bestelling te voorkomen, is het belangrijk dat je bij het doen van je bestelling de adresgegevens goed controleert. 

De voordelen van wél een account aanmaken
  • Je kunt de status van je bestelling en eerdere bestellingen terugvinden in je account;
  • Meer gemak en snelheid bij eventuele toekomstige bestellingen;
  • ​​​​​​​Het bijhouden van een verlanglijstje of favoriete producten;

 
Wat is het voordeel van een 'Mijn THEMA' - account?
Het voordeel van een account is dat je niet steeds je adresgegevens hoeft in te vullen. Ook kun je de status van je bestelling gemakkelijk terugvinden, evenals eerdere bestellingen. Bovendien kun je een verlanglijstje bijhouden. 
Hoe maak ik een account aan?
Er zijn twee routes om een account aan te maken.
  1. Bij het afronden van je bestelling krijg je de optie om direct een account aan te maken;
  2. Ga naar 'Mijn THEMA' en klik op 'registreren'. Daarna vul je je gegevens in en maak je een profiel aan.
Wat is de levertijd?
De levertijd is afhankelijk van meerdere factoren. Zoals het type product dat je bestelt, of het product op voorraad is en het moment van bestellen.
Voor de meeste producten geldt wanneer je op werkdagen vóór 23.00u bestelt, deze de volgende dag geleverd worden. Bestelling die ná 23.00u of in het weekend gedaan worden, zullen op de eerst volgende werkdag verwerkt en verzonden worden. 

De specifieke en actuele levertijd van het product staat vermeld op de bestelpagina van het desbetreffende product. 
Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland geldt gratis verzending voor bestellingen vanaf € 20,-
Voor bestellingen tot € 20,- bedragen de verzendkosten € 2,95 per bestelling, onafhankelijk van de grootte of zwaarte van het pakket.
Voor een e-book betaal je geen verzendkosten.
Is bestellen vanuit het buitenland mogelijk?
Met uitzondering van België kunnen wij bestellingen met een buitenlands bezorgadres niet in behandeling nemen. 
Vanuit België kun je via onze webwinkel bestellen. Bestel je namens een bedrijf of organisatie, dan is het invullen van het BTW-nummer verplicht.
Reken voor de levertijd naar een afleveradres in België zo'n 2-3 dagen extra boven op de vermelde levertijd op de productpagina van het product. 

Voor levering op een adres in België betaal je aan verzendkosten € 6,75.
Kan ik bij aanschaf van meerdere producten korting krijgen?
Op onze eigen uitgaven kunnen we, bij aanschaf van meerdere exemplaren (minimaal 10) een aantrekkelijke staffelkorting geven. Neem daarvoor contact op met info@thema.nl.
Levering
Wat is de levertijd?
De specifieke en actuele levertijd van het product staat vermeld op de bestelpagina van het desbetreffende product. 
De levertijd is afhankelijk van meerdere factoren. Zoals het type product dat je bestelt, of het product op voorraad is en het moment van bestellen.

Voor de meeste producten geldt: wanneer je op werkdagen vóór 23.00u bestelt, worden deze de volgende dag geleverd.
Bestelling die ná 23.00u of in het weekend gedaan worden, zullen op de eerst volgende werkdag verwerkt en verzonden worden. 

 
Mijn bestelling laat langer op zich wachten, wat moet ik doen?
Als je een account hebt aangemaakt, kun je de status van je bestelling vinden in je account.

Na het plaatsen van je bestelling, ontvang je een bevestigingsmail en verzendbevestiging. 
Onze bestellingen worden bezorgd door Post.nl. Als een zending niet door de brievenbus past, wordt het als pakketpost verzonden. Je krijgt een 'track & trace' code, of een '3S-nummer' in de verzendbevesting van je bestelling. Met dit nummer kun je de verzendstatus van je pakket volgen bij Post.nl. Pakketten worden, afhankelijk van de drukte bij Post.nl pakketdient, soms later bezorgd dan brievenbuspost. Soms is het dus niet anders dan 'nog heel even geduld'.


 
Mijn bestelling is niet geleverd, wat moet ik doen?
Soms laat een bestelling iets langer op zich wachten. Bijvoorbeeld omdat de pakvoorraad op was. Heb je jouw bestelling 5 dagen na de besteldatum nog niet ontvangen?
Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we uitzoeken wat de reden van vertraging is en indien nodig zorgen voor een oplossing.
 
Wat wordt bedoeld met 'pakvoorraad'?
Al onze boeken liggen opgeslagen in het Centraal Boekhuis. Dat is een enorm groot en hoog magazijn, waar nagenoeg alle boeken zijn opgeslagen. Het CB verwerkt zowel webwinkel bestellingen, als de bevooradingsbestellingen van de fysieke boekhandel. De enorme hoeveelheid aan titels vraagt een efficiente manier van opslaan. Dat betekent dat slechts een deel van de oplage van een boek als 'pakvoorraad' opgeslagen wordt. Soms komt het voor dat een titel nog wel op voorraad is, maar de 'pakvoorraad' wel op is. Deze moet dan eerst worden aangevuld, dat betekent in sommige gevallen een dag extra levertijd. 
Retourneren
Kan ik mijn product retourneren?
Om een product, besteld via thema.nl, te retourneren geldt een aantal voorwaarden:
  • Uitsluitend binnen 15 werkdagen na verzenddatum;
  • Het product is onbeschadigd en zonder sporen van gebruik;
  • De factuur en/of pakbon van de bestelling is bij de retourzending bijgevoegd;
  • Het retourformulier (download hier) is volledig ingevuld en bijgevoegd. 
Wat als het product beschadigd is bij ontvangst?
Dat is vervelend. Gelukkig komt het niet heel vaak voor, maar het kan een keer gebeuren dat je een product beschadigd ontvangt. Uiteraard ontvang je van ons een nieuw exemplaar. Hoe? Door dit retourformulier 'beschadigd artikel' in te vullen. En een print hiervan samen met het beschadigde product, binnen 15 dagen na onvangst, kosteloos te verzenden naar:

Uitgeverij Thema | thema.nl
Afd. Retouren
Antwoordnummer 10 500
5300 WB ZALTBOMMEL  
Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
We hopen dat er geen reden is óm te retourneren. Maar als dat dan toch het geval is, dan doe je dat als volgt:
Vul het retourformulier in en stuur een geprinte versie, samen met het product en de pakbon of factuur, kosteloos naar: 

Uitgeverij Thema | thema.nl
Afd. Retouren
Antwoordnummer 10 500
5300 WB ZALTBOMMEL

Verpakken
Zorg dat je het product zorgvuldig verpakt. Denk daarbij ook aan het opvullen van de lege ruimtes bij gebruik van een doos(je) als verpakkingsmateriaal.
Een boek dat tijdens het transport alle kant op schuift wordt er niet fraaier op. En we hopen iemand anders er wél blij mee te kunnen maken. 



 
e-books
Hoe bestel ik een e-book?
Een e-book kopen verschilt niet veel van de aankoop van een fysiek exemplaar. Je stopt het e-book in je winkelwagentje en rekent af via de gebruikelijke betaalmethoden. Als de betaling succesvol is verlopen krijg je een downloadbutton te zien. Als je op deze button klikt start het downloaden. Je kunt het boek vervolgens op je computer lezen of op een tablet, e-reader of smartphone. 
Al je gekochte e-books kun je binnen enkele minuten terugvinden en downloaden in de bestelstatus in je account.
Als je je e-book eenmaal hebt gedownload, blijft de link naar het e-book beschikbaar in je bestelstatus.
Let op: Je kunt het boek op maximaal vier apparaten downloaden.
 
Welk type e-book verkoopt thema.nl?
Thema.nl verkoopt e-books in ePub-formaat met een zogenaamde watermerkbeveiliging. Bij het downloaden wordt het e-book beveiligd met zichtbare en onzichtbare kenmerken. Het is een klantvriendelijke beveiliging waarbij het e-book nog te kopiëren is naar andere apparaten, zoals een smartphone, tablet, e-reader of computer. Je kunt het e-book maximaal 4 apparaten downloaden. De herkomst van het e-book is altijd te achterhalen.
Hoe een e-book te downloaden en openen?
Het ePub formaat is een open standaard en de bestanden zijn daardoor op de meeste apparaten te openen. Hiervoor is meestal wel een eReader-app nodig, die op alle platformen te downloaden is. Op een android-tablet of smartphone zijn diverse eReader-apps te downloaden via de Playstore. Bijvoorbeeld Aldiko Book Reader of AlReader. Voor de Apple is Apple Books een aanrader. Deze is te downloaden via de Appstore. 
Let op: de Kindle-reader van Amazon ondersteunt geen ePub. Daartoe dienen de bestanden eerst geconverteerd te worden naar het mobi-formaat.
Kan een e-book als cadeau worden verstuurd?
Helaas. Een e-book kan niet als een cadeau worden verstuurd. Zodra je een e-book hebt gekocht bij thema.nl, verschijnt er een downloadbutton in je bestelstatus. Deze button is aan jouw account gekoppeld en van daaruit kun je een digitaal product niet doorsturen naar een ander e-mailadres.
Wat te doen als de downloadlink niet werkt?
Het kan helaas gebeuren dat een downloadlink een keer niet opent. Als dat gebeurt, neem dan contact op met onze klantenservice om het op te lossen.
Kan een e-book geretourneerd of geannuleerd worden?
Helaas. Na bestelling is de downloadlink al verstuurd en niet meer terug te halen. Op digitale producten geldt dan ook geen recht van retour. Annuleren van de bestelling is om dezelfde reden niet mogelijk.
 
Wat zijn de verzendkosten van een e-book?
Bij een e-book betaal je geen verzendkosten.