Team THEMA

Dit is Team THEMA, vijf eigen verhalen met een gemeenschappelijke passsie: leren en lezen. 
Samen met onze auteurs zorgen wij voor een mooi aanbod boeken om je te inspireren en je te ondersteunen in je persoonlijke én professionele ontwikkeling.
Ben je een auteur en heb je een idee voor een boek, spel of waaier? Hier kun je meer informatie vinden over onze werkwijze.

Of wil jij aan jezelf werken en ben je op zoek naar een geschikt boek of spel? 
Hieronder lees je onze persoonlijke aanraders en waarom. 
Joke Carlier - Directeur | Uitgever
Het allerleukste van werken bij THEMA is het moment dat je een mooie nieuwe uitgave in handen hebt en die met z’n allen staat te bewonderen alsof het pasgeboren kindje is. Dan ben ik trots op het team en onze auteurs.

Leven is leren. En omdat dat pas ophoudt als je doodgaat, kun je het maar beter een beetje leuk maken. Ik houd van leren, en van lerende mensen. Het ontdekken en gebruiken wat je allemaal in je hebt is voor mij nog steeds een geweldig avontuur. Die ervaring gun ik echt iedereen.

We maken niet alleen boeken, maar ook leuke en leerzame spellen. Ontwikkel je mindset is één van mijn favorieten, omdat de kaarten je écht helpen om je lerende mindset ‘aan te zetten’. Niet bang zijn, hup leren!
Joke Carlier
Colinda Buchner - Uitgever
Ik ben Colinda Buchner en uitgever bij Uitgeverij THEMA. Wij werken met een klein team en dat maakt dat we allemaal betrokken zijn bij de werkzaamheden die bij een uitgeverij thuishoren. Dit betekent oa. dat ik van begin tot eind betrokken ben bij het uitgeven van een boek, en heel afwisselend werk heb.

En dat maakt mijn werk zo leuk!

Ik kan je de boekenserie Vandaag nog… van harte aanbevelen. Dit is een serie boeken vol met inspiratie, interessante interviews, concrete tips , én het ziet er heel aantrekkelijk uit. Naast de boeken heb ik ook meegewerkt aan de podcastserie Vandaag nog. In deze podcastserie bespreken we met een expert telkens een ander onderwerp wat jou mogelijk ook bezighoudt.
Colinda Buchner
Bert Burggraaf - Productiecoördinator
Bij THEMA zorg ik dat alle producten geproduceerd worden en beschikbaar komen in onze webwinkel, alle boekhandels, bibliotheken en andere kanalen. Omdat we een klein bedrijf zijn mag en moet ik me bezig houden met alle processen en zorgen dat de hele keten klopt. De charme van een klein bedrijf.

Elke dag ga ik gemotiveerd aan de slag om samen verder te bouwen aan een mooi bedrijf. Elkaar helpen waar nodig. Klanten en collega’s. Hard werken en een beetje druk erop. Samen kijken of het nog weer een beetje beter of mooier kan. Dat is voor mij het fijnste van werken bij THEMA.

Van boeken kun je niet genoeg hebben. Ik heb niet een favoriet THEMAboek. Ze zijn me allemaal even lief. En mooi. Allemaal met aandacht en passie gemaakt. En als graficus zeg ik: er gaat niets boven een vers gedrukt boek met de geur van papier en inkt. Ik moet altijd even ruiken.
Bert Burggraaf
Tessa Hoenekamp - Brand manager
Bij THEMA is geen dag hetzelfde. Zo wisselen in mijn werk ‘inhoud, vorm en perspectief’ elkaar continu af. Van schakelen tussen de voor- en achterkant, of van werken voor ons totale portfolio naar inzoomend op dat ene specifieke product. Van sparren en droomscenario’s bedenken met auteurs naar het verbeteren van de klantreis. Die afwisseling en dynamiek maakt het werken bij THEMA bijzonder: het verveelt nooit en ik kan mijzelf op diverse fronten blijven ontwikkelen.

Ik ben een denker & doener in het kwadraat. Mijn drijfveer? Een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van zoveel mogelijk mensen: het leren vertrouwen op eigen kracht & kunnen en daarmee het beste in jezelf naar boven halen. Te leren kijken naar jezelf met gepaste zelfwaardering, dat gun ik iedereen.

Het boek Kom tot de kern sluit daar perfect bij aan. Met het groeiringenmodel in dit boek ontdek je laag voor laag wat jou jou maakt, inclusief de rafelranden die je hebt. Het boek nodigt je juist uit deze te (h)erkennen. Kom tot de kern levert je, naast een blauwdruk van je persoonlijkheid, regie op.
En met eigen regie, groeit zelfvertrouwen!
Tessa Hoenekamp
Chrissy van Dun - Content marketing
Bij Uitgeverij THEMA ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van alle soorten van content, afgestemd op de diverse kanalen en doelgroepen die we bereiken. Werken bij THEMA is enorm veelzijdig en voor mij dé ultieme kans om creativiteit in te zetten voor het op de markt brengen van alle boeken, waaiers en spellen.

Wanneer ik bezig ben met een concept, dan kan ik mijzelf daarin volledig verliezen. Ik ben van nature een dromer en aanpakker tegelijk. Ik houd van sparren en afwisseling, maar geniet ook van resultaat gericht werken met concrete doelstellingen.

Het Boomhutgevoel is een boek dat past bij mijn visie op creatief projectmanagement. Ik heb het boek gekozen als één van mijn favoriete boeken omdat het inspireert om als team met plezier en passie samen te werken. Het boek werkt echt als een gids met frisse ideeën en praktische werkvormen om als team samen naar iets toe te werken. Hetzelfde gevoel dat kinderen kunnen hebben wanneer ze samen een boomhut bouwen!
Chrissy van Dun