De strategie van de kreeft

Bouw aan echte vernieuwing

9789089655110
Yousri Mandour (Auteur), Dorien van der Heiden (Auteur), Sven Turnhout (Auteur)
Onderwerp: Leiderschap
  • Leer hoe je ruimte in je organisatie creëert voor echte vernieuwing.
  • Doorloop de weg van visie naar het realiseren van nieuwe waarde.
Gratis verzending
EUR 31.99 9789089655110 31,99
  • Levertijd 2-3 werkdagen
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

Realiseren van echte vernieuwing, een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. De weg van droom naar daad blijkt vaak lastig. Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen, producten of diensten? En belangrijker nog: hoe doorbreken we dit? Dit boek geeft antwoorden op de vraag #Hoedan en biedt inspiratie hoe jij binnen jouw organisatie kunt bouwen aan echte vernieuwing.

De strategie van de kreeft laat overtuigend zien dat je alleen echt kunt veranderen en vernieuwen als je een gevoel van ongemak durft te omarmen, het vernieuwingsproces apart organiseert en durft te kannibaliseren. Zoals een kreeft zijn pantser afwerpt om te groeien. Een prachtige metafoor die een-op-een toe te passen is op organisaties. Durf te vertragen om daarna te kunnen versnellen.

De strategie van de kreeft zet iedereen die aan de slag gaat met transformatie of echte vernieuwing aan tot denken over wat er nodig is voor succes. Dit boek biedt concrete handvatten door een uitgekiende combinatie van strategiemodellen en leiderschapsinzichten.

Over de auteur

Yousri Mandour (Auteur)

Yousri Mandour is partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar nieuwe groeikansen en de implementatie hiervan binnen hun organisaties. Centraal hierbij staat het realiseren van waardecreatie voor zowel huidige als toekomstige klanten.

Yousri is auteur van Groeimodellen - creëer nieuwe business, dat op de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2013 stond. In dit boek worden groeistrategieën voor organisaties in volwassen markten beschreven. Mandour schreef verder de bestseller Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen en is co-auteur van Doelgericht Vernieuwen.

Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Hij is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen als Blue Ocean Strategy en Businessmodel Innovatie.

Dorien van der Heiden (Auteur)


Sven Turnhout (Auteur)


Specificaties

Auteur(s) Yousri Mandour, Dorien van der Heiden, Sven Turnhout
ISBN 9789089655110
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Duuren Media, Van
Gewicht 516 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 02-10-2020
Afmeting 245 x 178 x 19 mm
Aantal bladzijdes 224