• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-

Tips en tools voor managers

Onderwerp:
5 1 5
  • Herziene uitgave van een jarenlange bestseller!
  • Al meer dan 10 jaar een hardloper
  • Kort en bondig
17,95
Vr 18:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Tips en tools voor managers boek

Hoe stuur je je mensen het beste aan? Hoe delegeer je taken? Hoe coach je je medewerkers en houd je hen gemotiveerd? Hoe bevorder je de samenwerking binnen je team? En hoe ga je om met verandering, de enige constante tegenwoordig? 

Alle vaardigheden die je als leidinggevende nodig hebt, komen kort en bondig aan bod in De belangrijkste Tips & Tools voor managers: problemen oplossen, omgaan met feedback, argumenteren, conflicthantering, vergaderen, creatief denken, onderhandelen en lastige gesprekken voeren. Daarnaast komen stressen timemanagement aan de orde. Vaardigheden die het leven voor jou persoonlijk wat makkelijker kunnen maken.

Of je nu begint als leidinggevende of een ervaren manager bent, je kunt met dit boek je voordeel doen. Voor de startende leidinggevende geeft het antwoord op de vragen ‘Hoe pak ik dit nu weer aan?’ en ‘Doe ik het wel goed?’. Voor wie langer in het vak zit, is het een handig, compact naslagwerk dat de vraag ‘Hoe zat het ook alweer?’ beantwoordt.

De belangrijkste Tips & Tools voor managers is een herziene uitgave van een boek dat al jaren lang een van onze bestsellers is. Ieder jaar kopen weer talloze startende managers dit boek omdat zij ervaren dat leidinggeven lastiger is dan zij gedacht hadden. Het is dan ook een basisboek dat je in huis moet hebben!

Over de auteur

Jolanda Bouman

Jolanda Bouman is een energieke duizendpoot met twee bedrijven: tekstbureau Berend & Bouman en coachingspraktijk Castanea Coaching, daarnaast werkt zij als burn-outcoach bij Burn Inn.
Bekijk alles van Jolanda Bouman

Reviews

Schrijf zelf een review
5 1 5

Handzaam, overzichtelijk naslagwerk

|
Wat een helder geschreven, handzaam naslagwerk voor elke leidinggevende.
Als je snel antwoord wil hebben op 'hoe zat het ook alweer' vragen op de algemene thema's rondom leiderschap dan is dit boekje iets voor jouw boekenkast.
5 1 5

Jolanda leert de manager in de spiegel te kijken.

|
In dit zakboek gaat het vooral om vaardigheden gericht op omgang (interactieve communicatie)met medewerkers en anderen. Jolanda Bouman leert de manager in de spiegel te kijken. Bijvoorbeeld het onderwerp 'feedback':wat is dat precies, hoe ga je daarmee om, hoe actueel kan/moet feedback zijn? En over'problemen': wat is het verschil tussen een probleem en een symptoom? Hoe onderhandel je met succes? Enkele verdere onderwerpen: motiveren, vergaderen, presenten, creatief denken, stressmanagement. Het is een handig boekje waarin je snelle tips ontdekt. De teksten zijn toegankelijk en to the point. Het boekje vormt zo een snelle checklist en samengevat is dit vooral een praktisch werk dat vele andere boeken over deze onderwerpen vervangt. Hoewel het hier gaat om tips voor managers, is dit natuurlijk ook interessant voor medewerkers. Uiteindelijk gaat het om het doeltreffend werken in de organisatie. Daarvoor kan dit boekje zinvol zijn. Inhoudelijk vrijwel ongewijzigde herdruk, maar nu uitgevoerd als gebonden uitgaven in klein pocketformaat: kleine druk.
Recensent: R.J. Blom...
Lees meer

Specificaties

  • Auteur(s)Jolanda Bouman
  • ISBN9789058718198
  • UitvoeringHardback
  • Gewicht395 gr
  • TaalNederlands
  • Verschijningsdatum27-01-2014
  • Afmetingen167 mm x 128 mm x 22 mm
  • UitgeverijUitgeverij Thema
  • Aantal bladzijdes248
Copyright 2018 - Sitemap - Cookie instellingen