Agile service management met scrum

9789071501807
Dit boek definieert eerst de risicogebieden bij het invoeren van Scrum en Kanban. Daarna worden de diverse Agile begrippen en concepten besproken.
Onderwerp: Teams & Samenwerken
Gratis verzending
EUR 35.95 9789071501807 35,95
  • Momenteel niet leverbaar
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

Het toepassen van Agile software development neemt een grote vlucht. De termen Scrum en Kanban zijn al ingeburgerd bij menig organisatie. Agile software development stelt andere eisen aan de invulling van beheer van programmatuur. Veel organisaties zijn dan ook bezig om zich over deze nieuwe uitdaging te buigen.

Vooral de interactie tussen het scrum ontwikkelproces en het beheren van de progammatuur die het Scrum ontwikkelproces heeft opgeleverd is hierbij een belangrijk aspectgebied. Dit boek bespreekt juist deze interactie. Voorbeelden van onderwerpen die hierbij ter sprake komen zijn het service portfolio, SLA's en de afhandeling van incidenten en wijzigingsverzoeken.

Dit boek definieert eerst de risicogebieden bij het invoeren van Scrum en Kanban. Daarna worden de diverse Agile begrippen en concepten besproken. De invulling van Agile service management is zowel op organisatieniveau als op procesniveau beschreven. Hierbij zijn per beheerproces de relevate risico's benoemd. Tevens is aangegeven hoe hier binnen de context van Scrum invulling aan gegeven kan worden.

Dit boek is slechts één van de praktische uitwerkingen van best practices die in een reeks van publicaties door deze auteur zijn uitgebracht.

Over de auteur

Bart de Best (Auteur)

Louis van Hemmen (Redacteur)

Specificaties

Auteur(s) Bart de Best, Louis van Hemmen
ISBN 9789071501807
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Vrije Uitgevers, De
Gewicht 365 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 30-12-2014
Afmeting 290 x 206 x 8 mm
Aantal bladzijdes 124