• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
39,95

Handboek Platformeconomie

9789024450862
Gratis verzending
EUR 39.95 9789024450862 39,95
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

De opkomst van digitale platforms heeft een enorme impact op onze economie en maatschappij. Ondernemers vinden nieuwe verdienmodellen, consumenten profiteren van innovaties, gevestigde bedrijven vrezen voor hun bestaansrecht. Tegelijkertijd zijn er zorgen over publieke belangen rond nieuwsvoorziening, privacy, macht en democratie. Digitale technologie is niet zaligmakend.

Handboek Platformeconomie legt uit hoe businessmodellen van platforms en hun maatschappelijke impact onlosmakelijk verbonden zijn. Hoe leiden we als samenleving en overheid de platformrevolutie in goede banen? Hoe profiteren we van innovatie door platforms zonder dat zij publieke belangen ondermijnen?

Aan de hand van theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden bespreken Paul de Bijl, Nicolai van Gorp en Gelijn Werner hoe platforms markten en sectoren op hun kop zetten en daarbij publieke belangen kunnen ondersteunen, maar ook schaden. Een onmisbaar handboek voor professionals en managers in overheidsbeleid en markttoezicht, en voor iedereen die de platformsamenleving wil begrijpen.

Paul de Bijl is Chief Economist bij de Autoriteit Consument & Markt.
Nicolai van Gorp is mededingings- en strategieconsultant bij e-Conomics en Ngrane.
Gelijn Werner is econoom bij het ministerie van EZK, gespecialiseerd in de digitale economie.

Over de auteur

Paul de Bijl (Auteur)

Nicolai van Gorp (Auteur)

Gelijn Werner (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) Paul de Bijl, Nicolai van Gorp, Gelijn Werner
ISBN 9789024450862
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Koninklijke Boom Uitgevers
Gewicht 652 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 20-06-2023
Afmeting 240 x 170 x 22 mm
Aantal bladzijdes 344