• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
29,99

Strategie in kaart gebracht

concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

9789025418281
Strategie in kaart gebracht is het handboek voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het geeft een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.
Onderwerp: Leiderschap
Gratis verzending
EUR 29.99 9789025418281 29,99
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap.
De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. Strategiekaarten helpen deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.
Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

Over de auteur

Robert Kaplan (Auteur)

David P. Norton (Auteur)

Specificaties

Auteur(s) Robert Kaplan, David P. Norton, Carry Oomis-Rovers
ISBN 9789025418281
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Atlas Contact, Uitgeverij
Gewicht 711 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 01-01-2004
Afmeting 229 x 150 x 38 mm
Aantal bladzijdes 447