Groeimodellen (E-book)

9789089651778
Yousri Mandour (Auteur)
Onderwerp: Leiderschap
E-book
EUR 22.99 9789089651778 22,99
  • E-book, direct leverbaar
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

Groei staat altijd op de agenda. Sommige ondernemingen willen groeien omdat ze graag de uitdaging aangaan, andere moeten groeien uit pure noodzaak. Maar hoe bereik je nog groei in een verzadigde markt, tijdens een economische recessie? Traditionele keuzes die u daarvoor ter beschikking stonden, met alleen de nadruk op klanten ofwel aanbod, voldoen niet meer voor deze tijd.

Het is tijd dat u uw businessmodel eens grondig onder de loep neemt. Groeimodellen leidt u daarvoor van de inzichtelijke theorie van het Businessmodelwiel, langs twaalf nieuwe, effectieve strategieën. Denk bijvoorbeeld aan andere manieren van afrekenen met de klant, aan het slim inzetten van een netwerk van ambassadeurs, of aan het benutten van de innovatiekracht van businesspartners. De twaalf groeimodellen bieden u een breed scala van mogelijkheden om met uw businessmodel optimale waarde voor uw klant te creëren en zodoende succesvoller te worden.
Maar het blijft niet bij theorie. Elk van die twaalf strategieën wordt geïllustreerd door analyse van een verrassend en succesvol voorbeeld uit de actuele praktijk. Bovendien biedt dit boek u een gedetailleerd stappenplan waarmee u zelf in staat bent uw eigen model grondig te evalueren, met een nieuwe blik naar uw omgeving te kijken en te vernieuwen. En zo zelf nieuwe business te creëren.

Yousri Mandour, Kris Brees en Roy Wenting zijn werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij hun strategische marketingplannen, klantgerichtheid en innovatie van nieuwe producten en diensten. Yousri Mandour is auteur van de bestseller Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen.

Over de auteur

Yousri Mandour (Auteur)

Yousri Mandour is partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar nieuwe groeikansen en de implementatie hiervan binnen hun organisaties. Centraal hierbij staat het realiseren van waardecreatie voor zowel huidige als toekomstige klanten.

Yousri is auteur van Groeimodellen - creëer nieuwe business, dat op de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2013 stond. In dit boek worden groeistrategieën voor organisaties in volwassen markten beschreven. Mandour schreef verder de bestseller Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen en is co-auteur van Doelgericht Vernieuwen.

Yousri is officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Hij is een veelgevraagd spreker voor marketingstrategische onderwerpen als Blue Ocean Strategy en Businessmodel Innovatie.

Specificaties

Auteur(s) Yousri Mandour
ISBN 9789089651778
Uitvoering Ebook
Uitgeverij Duuren Media, Van
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 29-03-2013
Aantal bladzijdes 256