• Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
20,-

Ons Ontwikkelen Ontward - Dialoogkaarten

Over je manier van leren en ontwikkelen

9789024448838
Onderwerp: Leiderschap
Gratis verzending
EUR 20.00 9789024448838 20,-
  • Vóór 23.00u besteld, morgen in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.2/10

Waar gaat het over?

Waarom deze kaarten?
Leren en ontwikkelen is niet meer voorbehouden aan een enkeling en de organisatie ervan ook niet meer aan scholen of opleidingsinstituten. Leren en ontwikkelen doen we allemaal op een eigen manier en een leven lang. Als een leven lang leren en ontwikkelen zo belangrijk is, en als er zoveel verschillende manieren zijn waarop we dat doen, dan is het des te belangrijker dat je je eigen leren en ontwikkelen doorgrondt en ook goed kunt aansturen. We hebben het dan over je ontwikkelidentiteit.

Met deze kaarten kun je de dialoog met collega’s, leidinggevenden, (professionele) vrienden of familie aangaan rond deze thematiek, om zo stap voor stap meer grip te krijgen op je ontwikkelidentiteit. Wanneer je daar meer beeld bij hebt, kun je ook beter zelf sturing geven aan je leren en ontwikkelen en waai je minder met alle winden mee.

Dialoogkaarten
Ons Ontwikkelen Ontward bestaat uit een set van 81 kaarten. Er zijn 10 velden van onderzoek. Elk veld heeft een eigen kleur en bestaat uit een kaart met een hoofdvraag, 5 kaarten met subvragen, een kaart met een verkenning en een kaart met twee narratieven.
De 81ste kaart is de gouden kaart, de eindkaart die je vraagt wat je over je ontwikkelidentiteit hebt ontdekt.

Auteurs
Manon Ruijters, Gerritjan van Luin, Robert-Jan Simons, Niek van Benthum, Desiree Bierlaagh, Björn Prevaas, Rika Schut en Netty Winters-Prins.

Over de auteur

M.C.P. Ruijters (Auteur)

Gerritjan van Luin (Auteur)

Robert-Jan Simons (Auteur)

Prof. Dr. P. Robert-Jan Simons studeerde psychologie aan de universiteiten van Utrecht (kandidaats) en Amsterdam (doctoraal onderwijs- / ontwikkelingspsychologie) en promoveerde in 1981 aan de Katholieke Universiteit Brabant bij prof. Dr. L.F.W. de Klerk op een proefschrift over het gebruik van metaforen in het onderwijs. Hij werkte aan de universiteiten van Amsterdam, Nijmegen en Tilburg als wetenschappelijk (hoofd-) medewerker. Van 1990 tot 2001 was hij hoogleraar onderwijs- en opleidingspsychologie en onderzoeksdirecteur pedagogiek en onderwijskunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. Daarna werkte hij als hoogleraar didactiek in digitale context aan de Universiteit Utrecht. Van 2006 – 2010 was hij hoogleraar-directeur van het IVLOS: het Interfacultair Instituut voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Studievaardigheden. Vanaf januari 2010 combineerde hij zijn hoogleraarschap aan de Universiteit Utrecht met het directeurschap van de NSO: de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement. Per 1 januari 2014 is hij met emeritaat en gestopt met het directeurschap van de NSO. Hij zet zijn werkzaamheden voort vanuit zijn bureau: Visie op leren (www.visieopleren.nl). Zijn publicatielijst is te vinden op www.visieopleren.nl

Specificaties

Auteur(s) M.C.P. Ruijters, Gerritjan van Luin, Robert-Jan Simons
ISBN 9789024448838
Uitvoering Waaier
Uitgeverij Koninklijke Boom Uitgevers
Gewicht 202 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 20-05-2022
Afmeting 106 x 70 x 33 mm
Aantal bladzijdes 72