• Op werkdagen vóór 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven €20,-

Managen van transities

4 1 5
  • Medewerkers écht goed begeleiden tijdens transities
  • Internationale bestseller op het gebied van verandermanagement: al 400.000 exemplaren verkocht wereldwijd
  • Voor mensen die leidinggeven aan een veranderingsproces
Gratis verzending
27,50
  • Vóór 18:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven €20,-

Samenvatting

Veranderingen in organisaties gaan meestal over situaties als een verhuizing naar een nieuw pand, de reorganisatie van teams, een fusie of een partnership. Deze situationele veranderingen zijn op zich al ingewikkeld genoeg, maar meestal niet zo ingrijpend als transities: het psychologische proces dat mensen doormaken als ze met veranderingen in hun organisatie worden geconfronteerd.

Medewerkers goed begeleiden tijdens de transitie

William Bridges stelt dat organisatieverandering alleen slaagt als medewerkers tijdens dit psychologische proces goed worden begeleid. In deze klassieker op het gebied van verandermanagement geeft hij helder en gedetailleerd aan wat nodig is om organisatieveranderingen succesvol te laten verlopen en biedt hij handreikingen om mensen daadwerkelijk te helpen en mee te krijgen.

Over de auteur

William Bridges

William Bridges († 2013) was een autoriteit op het gebied van verandering en verandermanagement. 
Bekijk alles van William Bridges

Reviews

Schrijf zelf een review
4 1 5

Een boek dat zijn belofte waarmaakt!

|
“Hoe je medewerkers echt meekrijgt in verandering” is de ondertitel van dit managementboek. Dat is een belofte die veel managers zal aanspreken. Als je als management goed hebt nagedacht over de gewenste organisatieverandering is het enige wat medewerkers hoeven te doen een beetje meewerken… Maar dan begint vaak het gedoe. En dat is logisch, schrijft Bridges, want er is een groot verschil tussen verandering en transitie: een verandering is een wijziging van de situatie en een transitie is het psychische proces dat medewerkers doormaken om de nieuwe situatie te accepteren.

Praktische adviezen
Als organisatiepsycholoog ben ik blij met dit boek dat nadrukkelijk de aandacht vestigt op de menselijke processen bij organisatieveranderingen. Want alleen door deze processen goed te begeleiden kan er écht een verandering plaatsvinden en kunnen de mensen met energie en enthousiasme aan de slag in de nieuwe situatie. Het gebeurt nog te vaak dat bij reorganisaties de nieuwe structuren, systemen en procedures prima zijn uitgedacht en de ‘uitrol’ keurig in de agenda gepland staat, maar de psychologische aspecten die bij medewerkers spelen helemaal over het hoofd worden gezien. Niet vreemd dat er dan zoveel organisatieveranderingen blijken te mislukken. In dit boek staan hier veel herkenbare voorbeelden van. Samen met praktische adviezen over hoe het anders en beter kan. Bridges beschrijft op een makkelijk leesbare en aansprekende manier de verschillende fasen die medewerkers doorlopen bij een verandering. Iedere fase wordt helder toegelicht met tips wat je beter wel en niet kunt doen in iedere fase.

Check
De checklists bij ieder hoofdstuk maken van dit boek een echt doe-boek: ze fungeren als to-do lijstjes waarop je per fase kunt afvinken of je overal aan gedacht hebt. Bij wijze van ‘test-jezelf’ wordt het boek afgesloten met een praktijkvoorbeeld van een reorganisatie, waarbij de lezer eerst zelf een plan van aanpak kan maken om vervolgens te lezen wat Bridges vindt van de gemaakte keuzes. Het toepassen van de inzichten en tips kan veel organisaties helpen om medewerkers daadwerkelijk mee te krijgen bij veranderingen. Kortom, een boek dat zijn belofte waarmaakt!
____

Yvonne ’t Hart
Greve & ’t Hart bureau voor talent-, team- en organisatieontwikkeling
...
Lees meer
4 1 5

Aandacht voor psychologische aspecten van organisatieverandering

|
De auteur, management consultant, vraagt aandacht voor de psychologische aspecten van organisatieverandering. Verandering van structuren en situaties gaat gepaard met ingrijpende processen in mensen, te weten transities. In een basismodel beschrijft hij dat transities bestaan uit drie deels parallel lopende fasen:
1. afsluiting, verlies, loslating van de oude situatie;
2. onzekerheid over wat blijft en wat verandert, de neutrale zone;
3. nieuw begin met een nieuwe identiteit, energie en zingeving.

Na introductie van de problematiek geeft hij een praktijkcase met toetsvragen. Hij werkt de fasen verder uit, ook voor continue veranderingen, en sluit af met een volgende testcase. In de bijlagen geeft hij specifieke handreikingen voor adviseurs en managers. Het boek heeft een heldere structuur, bestaat uit louter tekst met ruime regelafstand, gelardeerd met aforismen en korte citaten. Uit het boek klinkt warmte en respect voor mensen in veranderende situaties en voor de lezer door. Vlot leesbaar, goed toepasbaar in de Nederlandse situatie en bedoeld voor managers en organisatieadviseurs....
Lees meer

Specificaties

  • Auteur(s)William Bridges
  • ISBN9789058719737
  • UitvoeringHardback
  • Gewicht727 gr
  • TaalNederlands
  • Verschijningsdatum28-02-2015
  • Afmetingen249 mm x 175 mm x 18 mm
  • UitgeverijUitgeverij Thema
  • Aantal bladzijdes194
Copyright 2018 - Sitemap - Cookie instellingen