Pleidooi voor nieuwsgierigheid op het werk (E-book)

Laat mensen en organisaties excelleren

9789462723801
Bewust nieuwsgierig zijn is een voorwaarde om te kunnen overleven in tijden van verandering, voor mensen én voor organisaties. Ondek hoe je werknemers en hun omgeving nieuwsgieriger laat worden.
Onderwerp: Leiderschap, Teams & Samenwerken, Inspiratie & Motivatie
  • van de oprichter van het Global Curiosity Institute
  • vertaling van de succesvolle Engelse versie
  • praktische wegwijzer om je organisatie en mensen nieuwsgierig en innovatief te maken
E-book
EUR 21.00 9789462723801 21,-
  • E-book, direct leverbaar
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

Wist je dat maar 24 procent van de werknemers zegt zich regelmatig nieuwsgierig te voelen?

Bewust nieuwsgierig zijn is een voorwaarde om te kunnen overleven in tijden van verandering. Maar het is een misvatting dat nieuwsgierigheid van nature in elke redelijk gezonde werkomgeving voorkomt. In werkelijkheid zijn nieuwsgierige werkomgevingen zeldzaam; ze ontstaan alleen als je daar doelgericht en consequent naar streeft. Dat is de moeite waard, want het zijn de nieuwsgierigen die je organisatie vooruit helpen, en die hebben nieuwsgierige werkplekken nodig om echt tot bloei te komen.

Pleidooi voor nieuwsgierigheid op het werk is een leidraad voor iedereen die wil weten wat je kunt doen om nieuwsgierigheid te bevorderen. Of je je nu bezighoudt met operations, innovatie, HR, leren en ontwikkeling, marketing of strategie, dit boek biedt je inspiratie. Je vindt er verhalen van leiders, teams en complete organisaties die nieuwsgierigheid hebben omarmd en je ontdekt:
* Hoe je zelf je intentionele nieuwsgierigheid kunt trainen en verbeteren
* Hoe je omgevingsfactoren die nieuwsgierigheid tegenwerken kunt overwinnen
* Hoe organisaties hun leiders en werknemers kunnen ondersteunen om nieuwsgierigheid in hun cultuur, processen en werkwijze te verankeren.
* Best practices van professionals en bedrijven die hierin voorop lopen.
‘Pleidooi voor nieuwsgierigheid is een geweldig boek. Het biedt nieuwe kennis. Ik ben ervan overtuigd dat we betere manieren moeten vinden om werknemers te helpen hun nieuwsgierigheid verder te ontwikkelen. Psychologen kunnen van deze inzichten profiteren en daarmee hun beoordelingsproces bij talentenselectie verbeteren. Het boek bevat veel nuttige richtlijnen.’
Han van der Pool bedrijfspsycholoo

Over de auteur

Stefaan van Hooydonk (Auteur)

Stefaan van Hooydonk is de oprichter van het Global Curiosity Institute en auteur van Pleidooi voor nieuwsgierigheid op het werk.


Bekijk alles van Stefaan van Hooydonk

Specificaties

Auteur(s) Stefaan van Hooydonk
ISBN 9789462723801
Uitvoering Ebook
Uitgeverij Uitgeverij Thema
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 17-05-2023
Aantal bladzijdes 288