• Op werkdagen vr 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-
  • Gratis jubileumkalender
Terug naar het overzicht

Ik wens je veel personeel!


‘Ik wens je veel personeel!’, zo luidt een bekende Joodse verwensing. Want leidinggeven is geen sinecure, dat weet iedere manager. De markt en je organisatie zijn veeleisend jij moet maar zorgen dat je mensen dat waarmaken… Stuk voor stuk individuen met hun eigen gewoontes, eigenaardigheden, voorkeuren en frustraties, de spreekwoordelijke kruiwagen met kikkers. Ga er maar aan staan!

In Wat moet ik toch met Gerard? laat Wim Geerts zien dat hij als geen ander de wereld van de leidinggevende begrijpt. In het eerste deel beschrijft hij met herkenbare voorbeelden de typische ‘lastige medewerker’. In deel 2 vertelt hij hoe je met zo iemand omgaat en geeft hij een grote verzameling gereedschappen voor de leidinggevende. Met praktische voorbeelden laat de auteur zien hoe je medewerkers confronteert met lastig gedrag en toch met ze in gesprek blijft.
Hoe je de echte redenen voor lastig gedrag weet te achterhalen. Hoe je ze weer enthousiast krijgt. Hoe je positie kiest in lastige gesprekken. Hoe je je benadering aanpast aan persoon en situatie, enzovoort, enzovoort.

Maar het boek is veel meer dan alleen een flinke lijst praktische do’s en dont’s! Een handboek over leidinggeven zou dat niet zijn als het geen duidelijke visie bood op het type leiderschap dat 21e eeuwse medewerkers nodig hebben. Want die worden tegenwoordig vaak overspoeld: omgaan met veel complexe informatie, regelmatig zelfstandig (thuis) werken, een assertieve levenshouding en hoog opgeleid zijn. Dit is bepaald geen gemakkelijke combi, niet voor de medewerker maar zeker ook niet voor de leidinggevende. Vaak zijn medewerkers tegenwoordig
inhoudelijk deskundiger dan de baas en laten zich dan niet meer ouderwets directief aansturen. Toch zal die baas richting moeten geven en resultaten moeten boeken met die medewerkers. Ook hiervoor geeft de auteur handvaten.

Wat moet ik toch met Gerard?
Het enige wat het boek niet doet is leidinggevenden die klagen over lastige medewerkers, daarin bevestigen. Want de lezer krijgt ook regelmatig de spiegel voorgehouden. Het boek gaat er namelijk vanuit dat lastig gedrag van medewerkers regelmatig voortkomt uit slecht leidinggeven. Wie de schoen past, trekke hem aan… De auteur geeft genoeg aanknopingspunten om beter leiding te geven. Kortom: goed leiderschap is geen ‘mysterieus talent’ maar iets wat iedere leidinggevende in de dagelijkse praktijk onder de knie kan krijgen. De auteur laat in dit boek helder zien hoe je dat doet. Wat moet ik toch met Gerard? is een uniek en zeer compleet handboek voor moderne leidinggevenden!

Wil jij ook effectief omgaan met lastige medewerkers? Lees dan Wat moet ik toch met Gerard?
 
Copyright 2017 - Sitemap