• Op werkdagen vóór 18:00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven €20,-

Idna

4.5 1 5
  • Ontwikkel je creativiteit en blijf groeien!
  • Met dit boek maak je je eigen innovatie stappenplan
  • Direct toepasbaar in jouw onderneming
27,50
Vóór 18:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

In april 2012 publiceerde Adobe een studie (State of Create) over creativiteit en innovatie in ondernemingen. 80% van de ondervraagden gaf aan dat creativiteit de belangrijkste factor is bij economische groei. Maar de opvallendste uitkomst was misschien wel dat een grote minderheid – slechts een op de vier – vindt dat ze hun creatieve mogelijkheden optimaal benutten. En dat is letterlijk doodzonde, want zonder creativiteit en innovatie is een bedrijf ten dode opgeschreven.

Innoveren is essentieel

We kennen allemaal de voorbeelden: Kodak, Nokia, Free Record Shop, Oad. Tot voor kort succesvolle bedrijven die prachtige producten en diensten aanboden en daar geweldige resultaten mee behaalden. Maar helaas ook bedrijven die te laat zagen dat de wereld om hen heen veranderde. En die te laat, of zelfs helemaal niet, innoveerden, omdat ze te lang vasthielden aan hun oude – ooit zo winstgevende – business model.

Creativiteit is een basisvoorwaarde

In deze tijd, waarin verandering de enige constante is, is innoveren een must, en creatief denken een basisvoorwaarde. Met het boek iDNA ontsluiten we het creatieve potentieel van jouw organisatie met praktische tips, interessante verhalen, creatieve tools en technieken en een stappenplan voor innovatie, het ICE model: Innovation, Creativity & Entrepreneurship. Zo word je duurzaam creatiever en innovatiever, de basisprincipes voor blijvende economische groei.

Iedereen heeft het iDNA, het innovatie DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen. Dit boek leert je hoe.

"Met iDNA heeft de auteur naar eigen zeggen, en achteraf gezien, een leesboek, inspiratieboek, studieboek, werkboek en naslagwerk afgeleverd. Bestemd voor leidinggevenden en medewerkers in profit en non-profit, voor (creatieve) facilitators en voor studenten van verschillend pluimage."
Sjors van Leeuwen op managementboek.nl.




Bekijk de gratis webinar van Harry van der Schans over iDNA - klik hier





 

Over de auteur

Harry van der Schans

Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch. 
Bekijk alles van Harry van der Schans

Reviews

Schrijf zelf een review
4 1 5

Een lust voor het oog en een must voor de geïnteresseerde lezer

|
Een schatkamer! Dat is dit boek voor mensen/bedrijven die beseffen dat het een essentie is om jezelf en je product voortdurend in vraag te stellen om succesvol te zijn/blijven.

De vormgeving alleen al maakt het werken met dit boek een plezier. Dankzij de doordachte opbouw laat het boek zich gebruiken op tal van manieren. Je kan het gewoon zitten lezen, je kan erin grasduinen en inspiratie opdoen of je kan het ook gebruiken om gericht info op te zoeken over een specifiek onderdeel. De quotes, oefeningen en korte verhalen die talrijk verspreid zijn doorheen het boek zijn leuke intermezzo’s die je doorheen elk hoofdstuk leiden.

De auteur maakt eerst en vooral ruimte om de noodzaak tot innoveren duidelijk te maken. Niet alleen leuk om te lezen maar ook motiverend én je maakt al kennis met de manier waarop het boek in elkaar zit. Hoef je niet meer overtuigd te worden dan kan je ook onmiddellijk het tweede deel aanvatten waarin de mindset wordt uitgelegd die noodzakelijk is om tot resultaat te komen.

Ook hier krijg je alweer heel wat leuke, nuttige en duidelijke tips die je goed van pas kunnen komen in de rest van je innovatietraject. Dat creativiteit een basisvoorwaarde is om te innoveren bijvoorbeeld. En dat iedereen creatief kan zijn! De vele tools, verdiepingen en voorbeelden die je ook hier vind, stimuleren en helpen je tijdens het creatieve proces en geven je de keuze uit een schat aan informatie.

In het derde en meest uitgebreide deel laat de auteur je stap voor stap het creatieve proces bewandelen en begrijp je dat creatief zijn en innoveren voor iedereen haalbaar is mits je alle stappen in je proces betrekt en je maar voldoende “waaiert” en “trechtert”.

Managen van innovatie is heel veel keuzes maken. In het bijzonder de keuzes die verband houden met mensen kunnen vaak lastig zijn. Hoe je dit complexe proces als leidinggevende in goede banen leidt vind je niet terug in dit boek. Maar misschien is dit wel voer voor een tweede boek.

Innovatie lijkt één van de buzz-woorden van deze tijd te zijn. Gelukkig zijn er auteurs als Harry van der Schans die – ondersteunt door een heel goed grafisch team – vakkundig inhoud geven aan dit begrip. Een lust voor het oog en een must voor de geïnteresseerde lezer.
...
Lees meer
4 1 5

Alle creative processen in 1 handzaam naslagwerk

|


iDNA van creativiteitsexpert Harry van der Schans voert je door het ICE model (Innovation, Creativity & Entrepreneurship), een creatief zes-stappenplan waarmee je een business idee concreet kunt omzetten of een probleem kunt oplossen. Alle gangbare creativiteitstechnieken komen in dit boek aan de orde, aangevuld met veel heldere praktijkvoorbeelden. Een inspirerend naslagwerk dat je helpt producten en diensten te innoveren.

Jean Quaedvlieg
merchandise-academy.com...
Lees meer
5 1 5

iDNA duurzaam leren innoveren

|
Harry van der Schans geeft gewoon op een heel gestructureerde wijze uitleg over hoe je met elkaar een creatief proces kunt doorlopen.In heldere taal geschreven.
Ik vind het heel toepasbaar voor iedereen, ook voor onze rechtlijnige denkers...
5 1 5

en meteen wordt mijn eigen iDNA ook aangesproken!

|
Wat een heerlijk boek, dikke kaft waardoor je het gemakkelijk op allerlei plekken kunt lezen. Je kunt vooraan beginnen maar ook bij een onderwerp dat je aanspreekt. Allerlei voorbeelden waardoor je steeds denkt: dit klopt! Er staan vragen in zodat je het ook als werkboek voor jezelf kunt gebruiken, je gaat de inhoud ook automatisch spiegelen aan jouw eigen praktijk.Jouw eigen iDNA wordt meteen aangesproken.
De noodzaak, de mindset en het proces allemaal bij elkaar in een boek! ik ga aan de slag!...
Lees meer

Specificaties

  • Auteur(s)Harry van der Schans
  • ISBN9789058719812
  • UitvoeringHardback
  • Gewicht648 gr
  • TaalNederlands
  • Verschijningsdatum31-03-2015
  • Afmetingen239 mm x 170 mm x 22 mm
  • UitgeverijUitgeverij Thema
  • Aantal bladzijdes256
Copyright 2018 - Sitemap - Cookie instellingen