• Nu besteld, dinsdag in huis
33,-

iDNA

duurzaam leren innoveren

9789058719812
4.5 1 4 5
4 Recensie(s)
Ontwikkel je creativiteit en blijf groeien!
Onderwerp: Leiderschap, Inspiratie & Motivatie
  • Blijf vooroplopen in een veranderende wereld en word dé trendsetter in jouw markt.
  • Met dit boek maak je je eigen innovatie stappenplan
  • Direct toepasbaar in jouw onderneming
Gratis verzending
EUR 33.00 9789058719812 33,-
  • Nu besteld, dinsdag in huis
  • Klanten geven THEMA een 9.4/10

Waar gaat het over?

Creativiteit is een basisvoorwaarde

In deze tijd, waarin verandering de enige constante is, is innoveren een must, en creatief denken een basisvoorwaarde. Met het boek iDNA ontsluiten we het creatieve potentieel van jouw organisatie met praktische tips, interessante verhalen, creatieve tools en technieken en een stappenplan voor innovatie, het ICE model: Innovation, Creativity & Entrepreneurship. Zo word je duurzaam creatiever en innovatiever, de basisprincipes voor blijvende economische groei.

 

Innoveren is essentieel

We kennen allemaal de voorbeelden: Kodak, Nokia, Free Record Shop, Oad. Tot voor kort succesvolle bedrijven die prachtige producten en diensten aanboden en daar geweldige resultaten mee behaalden. Maar helaas ook bedrijven die te laat zagen dat de wereld om hen heen veranderde. En die te laat, of zelfs helemaal niet, innoveerden, omdat ze te lang vasthielden aan hun oude – ooit zo winstgevende – business model.

 

Iedereen heeft het het innovatie DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen. Dit boek leert je hoe.

 

Aanleiding voor iDNA

Adobe publiceerde een studie (State of Create) over creativiteit en innovatie in ondernemingen. 80% van de ondervraagden gaf aan dat creativiteit de belangrijkste factor is bij economische groei. Maar de opvallendste uitkomst was misschien wel dat een grote minderheid – slechts een op de vier – vindt dat ze hun creatieve mogelijkheden optimaal benutten. En dat is letterlijk doodzonde, want zonder creativiteit en innovatie is een bedrijf ten dode opgeschreven.

Met iDNA heeft de auteur naar eigen zeggen, en achteraf gezien, een leesboek, inspiratieboek, studieboek, werkboek en naslagwerk afgeleverd. Bestemd voor leidinggevenden en medewerkers in profit en non-profit, voor (creatieve) facilitators en voor studenten.
Sjors van Leeuwen

Over de auteur

Harry van der Schans (Auteur)

Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch.
Bekijk alles van Harry van der Schans

Specificaties

Auteur(s) Harry van der Schans
ISBN 9789058719812
Uitvoering Hardback
Uitgeverij Uitgeverij Thema
Gewicht 636 gr
Taal Nederlands
Verschijningsdatum 31-03-2015
Afmeting 237 x 165 x 23 mm
Aantal bladzijdes 256

Anderen bekeken ook