• Op werkdagen vr 23.00 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending boven 20,-

Thema Blog

13-06-2014

De grootste vooroordelen over verkopers

Wetenschappers zijn verstrooid, bestuurders van grote bedrijven zijn zakkenvullers en verkopers zijn tot in de puntjes verzorgde aalgladde slijmjurken. Vooral dit laatste beroep heeft het flink te verduren als het om vooroordelen gaat.
Lees meer
13-06-2014

Klanten hebben de regie in handen

De laatste jaren is er nogal wat veranderd in de manier waarop organisaties zaken doen en marketing bedrijven. Klanten krijgen het steeds meer voor het zeggen. Ze willen het gevoel hebben dat een bedrijf oprechte aandacht, interesse en respect voor hen heeft.
Lees meer
13-06-2014

Klanten laten zich niet langer in de luren leggen...

... door slimme marketingcampagnes. Als de ervaringen van klanten niet stroken met de gecreëerde verwachtingen, haken ze massaal af. Beleving en  verbondenheid met een merk worden in toenemende mate bepaald door wat andere klanten te zeggen hebben over een bedrijf tijdens informele gesprekken en op internet (forums, weblogs, sociale netwerken). De traditionele marketinginvalshoek is in de huidige ‘2.0 maatschappij’ niet meer effectief.
Lees meer
13-06-2014

Transitie: lessen uit de kapsalon

13-06-2014

Leiderschap 2010+

De traditionele powermanager is aan vervanging toe. Nederland wil leidinggevenden die hun mensen vertrouwen en energie geven. De ideale manager heeft een ethische visie, stimuleert en faciliteert zijn medewerkers en laat zo talenten groeien en bloeien. Wat zou het mooi zijn als elke manager een talentmanager wordt.
Lees meer
13-06-2014

Kleur bekennen

De sfeer op de werkvloer wordt bepaald door de openheid van de mensen die er werken. Door de omgangsvormen die er heersen en de normen en waarden van de medewerkers.
Lees meer
13-06-2014

Klantgerichte basishouding

Vraag iemand hoe hij met een klant omgaat en hij zal zeggen: 'De klant is koning'. Maar hoe behandel je deze 'koning' nu in de praktijk? Want, behalve dat hij koning is, komt een klant natuurlijk altijd van rechts ... Maar ken je alle 'klantverkeersregels' nog wel?
Lees meer
13-06-2014

Wat zijn jouw tijdvreters?

Door inzicht te hebben in wat jou veel tijd kost op een dag, kun je tijd besparen. Kijk maar eens in de onderstaande tabel en geef aan of deze tijdvreters ook jouw effectiviteit belemmeren!
Lees meer
13-06-2014

Uw toegevoegde waarde als manager?

Het begrip ‘manager’ is aan inflatie onderhevig en vertoont alle kenmerken van een containerbegrip. U kunt er alle kanten mee uit. De oorsprong van het woord ‘manager’ ligt waarschijnlijk in de wereld van de Franse paardensport. De manager is daar vanouds le soigneur d’un champion: de verzorger van een kampioen. Hij zorgt ervoor dat het paard onder ideale condities kan leven om tot optimale prestaties te komen.
Lees meer
13-06-2014

Lekker lachen in de sessies...

Hoe zou het voor je zijn als jij elke cliënt met nieuwsgierigheid tegemoet zou kunnen treden? En om weerstand en verzet voor je te laten werken? Hoe lijkt het je om eens lekker te kunnen lachen in de sessies, niet ten koste van, maar mét je cliënt?
Lees meer
13-06-2014

Kun je een eekhoorn laten zwemmen?

13-06-2014

Ik wens je veel personeel!

‘Ik wens je veel personeel!’, zo luidt een bekende Joodse verwensing. Want leidinggeven is geen sinecure, dat weet iedere manager. De markt en je organisatie zijn veeleisend jij moet maar zorgen dat je mensen dat waarmaken… Stuk voor stuk individuen met hun eigen gewoontes, eigenaardigheden, voorkeuren en frustraties, de spreekwoordelijke kruiwagen met kikkers. Ga er maar aan staan!
Lees meer
13-06-2014

Hoe vergader jij?

Hoe vaak en hoe lang lopen vergaderingen onder jouw leiding uit? Is dit voldoende aanleiding voor je om te proberen de uitloop van vergaderingen te verminderen? Welke van de genoemde oorzaken speelt in jouw situatie de grootste rol? Welke maatregelen zou je kunnen nemen?
Lees meer
13-06-2014

Creatief denken: zelfopgeworpen blokkaden

Tegenwoordig worden er steeds hogere eisen aan managers gesteld: ze moeten moeilijke gesprekken voeren, presentaties geven, en ethisch verantwoorde beslissingen nemen. Daarnaast zijn ze coach, mentor en onderhandelaar. Geen wonder dus, dat ze wel eens tegen een blokkade aanlopen.
Lees meer
13-06-2014

Ben jij up-to-date?

Als trainer moet je beschikken over kennis, inzicht en vaardigheden. Ben jij helemaal up-to-date?
Lees meer
13-06-2014

Inzicht in je persoonlijkheid

Plezier in je werk is belangrijk. Werk moet bij je persoonlijkheid passen. Bij je sterke en zwakke kanten, bij wat jij belangrijk vindt en bij wat je in je leven wilt realiseren. Pas als dat duidelijk is, kun je een baan vinden die bij je past. Maar hoe pak je dat aan?
Lees meer
13-06-2014

Managen van transities

Mensen zijn gewoontedieren: ze hebben het niet zo op veranderingen. Sterker nog; ze hebben er een natuurlijke weerstand tegen.
Lees meer
13-06-2014

Hebbes! Vind de juiste man op de juiste plaats

De afgelopen jaren zijn de manieren waarop mensen op een vacature kunnen reageren drastisch veranderd. De handgeschreven sollicitatiebrief heeft plaatsgemaakt voor andere en snellere middelen. En ging je vroeger op zoek naar advertenties in de grote landelijke kranten, tegenwoordig is internet de plek waar vraag en aanbod samenkomen.
Lees meer
13-06-2014

Bevlogenheid werkt!

Generaties mensen zaten in inspiratieloze banen het werk uit, tot het 5 uur was of tot ze - eindelijk - met pensioen konden. Managers en arbeids- en organisatiepsychologen deelden die negatieve insteek: ze hadden louter oog voor ellende op de werkvloer, zoals ziekteverzuim en burn-out. Maar je kunt je veel beter richten op het positieve in het werk”, aldus hoogleraar Arbeids- en organisatiepsychologie Wilmar Schaufeli. "Waarom? Omdat het gewoon beter werkt. Cruciaal daarbij is het begrip 'bevlogenheid'.
Lees meer
13-06-2014

Bevlogen aan het werk

Werken is meer dan alleen geld verdienen. Werken kan een bron zijn van plezier en voldoening. Het kan een doel geven en energie. Je kunt er nieuwe dingen door leren. En doe je het samen met anderen, dan kan het je het gevoel geven dat je ergens bij hoort.
Lees meer
13-06-2014

Voorkom agressie op de werkvloer

Je leest het dagelijks in de krant: mensen hebben steeds vaker te maken met agressie en lastig gedrag in hun werk. De receptioniste in het ziekenhuis waar het spreekuur vaak zo lang uitloopt. De stewardess die een lastige passagier in toom moet houden. En natuurlijk de conducteur op het perron als hij niet kan vertellen wanneer de volgende trein vertrekt.
Lees meer
13-06-2014

Presenteren met passie

Het idee een presentatie te moeten geven of een publiek toe te spreken bezorgt veel mensen slapeloze nachten. Maar dat hoeft helemaal niet, want spreken voor een groep is een vaardigheid die je kunt leren, een angst die je kunt overwinnen …
Lees meer
13-06-2014

Netwerken

Facebook, Schoolbank, Linked-in, Xing, Plaxo of het meest recente OpenSocial-initiatief van Google. Netwerken is hot en helemaal van deze tijd. Maar is netwerken wel zo modern als het lijkt …? En: waarom zou je trouwens überhaupt netwerken?
Lees meer
13-06-2014

Hoe gaat het nu?

Communiceren doen we allemaal. En zeker In de zorg is het belangrijk dat die communicatie helder en zorgvuldig verloopt. Maar ondanks de meer gelijkwaardige relatie tussen medewerkers in de zorg en patiënten, schort er vaak nog wel het een en ander aan.
Lees meer
13-06-2014

Misverstanden in de communicatie

Communiceren:  het lijkt zo eenvoudig. Maar het helder en duidelijk overbrengen van een (soms eenvoudige) boodschap is voor veel mensen helaas geen aangeboren talent.
Lees meer
Copyright 2021 - Sitemap - Cookie instellingen
Wil jij iedere maand geïnspireerd worden?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief 'voer voor verdieping' en ontvang iedere maand blogs, tips over nieuwe producten, informatie over relevante workshops of interessante aanbiedingen.

Ja, insipireer mij